Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών 2022-2023

νεστόρειο δημοτικό σχολείο ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ 2022-2023

ΝΕΣΤΟΡΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ

 

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ 2022-2023

 

Γενικός υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου: Διευθύντρια αναπληρούμενη από την Υποδιευθύντρια.

Κτηριακή κατάσταση: Καλή.

Προαύλιος χώρος: Αρκετά μεγάλος για την κάλυψη αναγκών αντισεισμικού σχεδιασμού.

Χώρος συγκέντρωσης μαθητών: Γήπεδο μπάσκετ του σχολείου.

Χαρακτηριστικά διδακτηρίου: Στον α’ όροφο υπάρχουν 6 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα Ψυχολόγου και αίθουσα Υλικών (Εξοπλισμός). Στον β’ όροφο υπάρχουν 5 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα σχολικής βιβλιοθήκης, αίθουσα Τμήματος Ένταξης (κενή) κι Εργαστήρι Φυσικής/Χάρτες. Η επικοινωνία με το ισόγειο γίνεται μέσω δύο κλιμακοστασίων, τα οποία οδηγούν στην  έξοδο 1 και στην έξοδο 2 του διδακτηρίου. Στο ισόγειο υπάρχουν: αίθουσα υπολογιστών, γραφείο εκπαιδευτικών, γραφείο Διευθύντριας, αίθουσα εκδηλώσεων, κυλικείο, WC μαθητών-προσωπικού και κοινόχρηστοι χώροι.

Ωράριο λειτουργίας: Πρωινό και ολοήμερο πρόγραμμα

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

  1. Διαχείριση Σεισμικού Κινδύνου………………………………………………………………………………………3

Α. Πριν από το Σεισμό………………………………………………………………………………………………………….3

Β. Την ώρα του Σεισμού……………………………………………………………………………………………………….5

Γ. Μετά τον Σεισμό………………………………………………………………………………………………………………6

Γ1. Σχέδιο Δράσης……………………………………………………………………………………….....…………….6

Γ2. Αποχώρηση Μαθητών………………………………………………………………………………......…………8

Γ3.  Σχέδιο Δράσης – Μεγάλης Έντασης Σεισμική Δόνηση …………………………………..........…….8

Δ. Σεισμική Δόνηση – Ολοήμερο Πρόγραμμα………………………………………………….……………….10

  1. Διαχείριση Πυρκαγιάς……………………………………………………………………………….…………..11
  2. Διαχείριση Έντονων Καιρικών Φαινομένων…………………………………………………..………….11
  3. Διαχείριση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση διαφυγής μαθητή……………………………………11
  4. Διαχείριση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση εισβολής αγνώστου ατόμου…………………….12
  5. Πίνακας Ομάδων Εκπαιδευτικών……………………………………………………………………….…….12

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

 

  1. Κάτοψη κτηρίου
  2. Κάτοψη Χώρου Συγκέντρωσης
  3. Πυροσβεστήρες
  4. Υπογραφές

 

1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

 

Α.  Π Ρ Ι Ν   Α Π Ο   Τ Ο   Σ Ε Ι Σ Μ Ο

 

  1. Ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί ότι σε περίπτωση σεισμού το γενικό συντονισμό εφαρμογής των σχεδίων δράσης έχει η Δ/ντρια ή η Υποδ/ντρια (σε περίπτωση απουσίας της Δ/ντριας). Σε περίπτωση που υπάρξουν καταστροφές κι εγκλωβισμοί ατόμων κι η Δ/ντρια ή η Υποδ/ντρια δεν εμφανιστούν με τη λήξη της σεισμικής δραστηριότητας, το συντονισμό αναλαμβάνει ο α΄ εκπαιδευτικός που θα βρεθεί στο προαύλιο (γήπεδο μπάσκετ). Αν εμφανιστούν η Δ/ντρια ή η Υποδ/ντρια αναλαμβάνουν αυτές το συντονισμό των σχεδίων δράσης.
  2. Τοποθετούνται και διατηρούνται, με ευθύνη του υπευθύνου του τμήματος, σε άμεσα προσβάσιμο σημείο κάθε σχολικής αίθουσας, (στον τοίχο δίπλα στην πόρτα) κατάσταση μαθητών με τα τηλέφωνα επικοινωνίας των γονέων και κηδεμόνων τους, αντίγραφο του σχεδίου δράσης, κάτοψη του κτηρίου, πίνακας σημείων ύπαρξης πυροσβεστήρων, στυλό και σφυρίχτρα μέσα σε διαφανή φάκελο.

Τοποθετείται στο γραφείο της Διευθύντριας, δίπλα στην πόρτα, σακίδιο που περιέχει: Είδη Πρώτης Βοήθειας, Κατάσταση Μαθητών του σχολείου με τα τηλέφωνα επικοινωνίας τους, Κατάσταση τηλεφώνων επικοινωνίας των Εκπαιδευτικών, Κατάσταση των χρήσιμων τηλεφώνων (αρμόδιοι φορείς υπηρεσίες), Φακός και Ραδιόφωνο.

  1. Ορίζεται η σειρά εκκένωσης της κάθε αίθουσας καθώς και η διαδρομή που θα ακολουθήσει κάθε τμήμα μέχρι τον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης στην αυλή, όπως ακολουθεί:

 

3α Από το Κλιμακοστάσιο Β του 1ου Ορόφου , δίπλα στην αίθουσα υλικών (εξοπλισμός) εξέρχονται:

  1. Οι μαθητές που βρίσκονται στην Α’ Τάξη.

 

3β. Από το Κλιμακοστάσιο Α’ του 1ου Ορόφου δίπλα, εξέρχονται με τη σειρά που αναγράφονται:

 Οι μαθητές των τάξεων Γ’ και Β’.

 

3γ. Από το Κλιμακοστάσιο Β’ του 2ου Ορόφου εξέρχονται:

 Οι μαθητές της τάξης Στ’ και Δ΄.

 

3δ. Από το Κλιμακοστάσιο Α’ του 2ου Ορόφου, εξέρχονται με τη σειρά που αναγράφονται:

Οι μαθητές των τμημάτων Ε1’ και Ε2’.

 

Ο τελευταίος εκπαιδευτικός σε κάθε πτέρυγα ελέγχει τον γύρω χώρο για να διασφαλισθεί η πλήρης εκκένωσή του.  Οι μαθητές όλων των τμημάτων οδηγούνται στο γήπεδο.

 

  1. Ενημερώνονται οι γονείς και κηδεμόνες για το σχέδιο δράσης του σχολείου και ειδικότερα:
  • Ως προς τον τρόπο ειδοποίησής τους προκειμένου να παραλάβουν τους μαθητές σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο από τις αρμόδιες αρχές.
  • Ως προς τον τρόπο που θα πραγματοποιηθεί η παράδοση των μαθητών σε αυτούς.

 

  1. Διεξάγονται τρεις ασκήσεις ετοιμότητας βάση του σχεδιασμού και της χρονικής στιγμής της σεισμικής δραστηριότητας (ώρα μαθήματος, διάλειμμα), οι οποίες αποτιμώνται αμέσως μετά τη διεξαγωγή τους, προκειμένου να πραγματοποιηθούν βελτιώσεις επί του σχεδίου ή της  εφαρμογής του.

 

  1. Πριν από τη διεξαγωγή των ασκήσεων ετοιμότητας και καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, ενημερώνονται – εκπαιδεύονται οι μαθητές μέσα στις τάξεις τους από τους υπευθύνους των σχολικών τμημάτων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, τόσο για τον τρόπο προφύλαξης στην περίπτωση ενός σεισμού όσο και για το σχέδιο δράσης.

 

Β.  Τ Η Ν   Ω Ρ Α   Τ Ο Υ   Σ Ε Ι Σ Μ Ο Υ

 

α.  Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα του μαθήματος.

 

  1. Οι διδάσκοντες φωνάζουν ‹‹Σεισμός›› και καλούν τους μαθητές να καλυφθούν κάτω από τα θρανία τους, κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του θρανίου. Ομοίως καλύπτεται και ο εκπαιδευτικός του τμήματος.
  2. Εάν δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας, προφυλάσσονται κατά το δυνατόν, ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται την ώρα του σεισμού (π.χ. διάδρομο, τουαλέτα), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Εάν στο χώρο που βρίσκονται δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν, γονατίζουν στο μέσον του χώρου όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες και καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.
  3. Στο εργαστήρι Πληροφορικής οι μαθητές γονατίζουν δίπλα από τους πάγκους, σκύβουν πάνω στην καρέκλα και καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.
  4. Όλοι όσοι βρίσκονται μέσα στο κτήριο (εκπαιδευτικοί, γονείς, κ.ά.) καλύπτονται σε ασφαλή σημεία (κάτω από γραφεία, από δοκάρια ή στα κλιμακοστάσια).
  5. Παραμένουν προφυλαγμένοι για όσο χρόνο διαρκεί ο σεισμός.

 

β.  Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα του διαλείμματος.

  1. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί εντός του κτηρίου φωνάζουν ‹‹Σεισμός›› και καλούν τους μαθητές και όλα τα ενήλικα άτομα που παρευρίσκονται στον χώρο να εφαρμόσουν τις σχετικές οδηγίες αυτοπροστασίας, όπως στην παράγραφο α2 ή να καλυφθούν κάτω από ασφαλή σημεία (κάτω  από πλαίσια θυρών,  δοκάρια ή στα κλιμακοστάσια).
  2. Οι εφημερεύοντες στο προαύλιο απομακρύνουν τους μαθητές από τις προσόψεις του κτηρίου και τους συγκεντρώνουν στο σημείο συγκέντρωσης (γήπεδο μπάσκετ).

 

γ.  Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα διαλείμματος βροχερής ημέρας, κατά την οποία οι μαθητές παραμένουν στο κτήριο.

 

  1. Στην περίπτωση που οι μαθητές βρίσκονται στους διαδρόμους του ισογείου
  • Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί (της συγκεκριμένης ημέρας βάση προγράμματος εφημεριών και οι έκτακτοι) εντός του κτηρίου φωνάζουν ‹‹Σεισμός›› και καλούν τους μαθητές που βρίσκονται στο κτήριο να καλυφθούν σε ασφαλή σημεία, όπως στην παράγραφο α2.
  • Οι εφημερεύοντες βάση του προγράμματος ανοίγουν τις εξόδους του κτηρίου, τις οποίες έχουν μεριμνήσει να είναι ξεκλείδωτες, ελέγχουν το χώρο του προαυλίου και αν υπάρχουν μαθητές, τους καλούν να απομακρυνθούν από το κτήριο καθοδηγώντας τους στον χώρο συγκέντρωσης. Όλοι όσοι ενήλικες βρίσκονται μέσα στο κτήριο καλύπτονται σε ασφαλή σημεία (κάτω από γραφεία,  πλαίσια θυρών, δοκάρια ή στα κλιμακοστάσια.)

 

Γ.   Μ Ε Τ Α   Τ ΟΝ  Σ Ε Ι Σ Μ Ο

Γ1.  ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

 

(Εφαρμόζεται με εντολή της Δ/ντριας  ή της  Υποδ/ντριας  σε περιπτώσεις που υπάρχουν μικρές ή καθόλου υλικές ζημιές.)

α. Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα του μαθήματος

 

  1. Μετά τη λήξη της σεισμικής δραστηριότητας όλοι οι μαθητές παραμένουν σε ασφαλή σημεία, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Β (ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ), με ευθύνη των διδασκόντων.

 

  1. Μόλις ακουστεί το σήμα εκκένωσης του κτηρίου από τη Διευθύντρια ή την Υποδιευθύντρια (δυο παρατεταμένα χτυπήματα του κουδουνιού), οι διδάσκοντες:
  • Προετοιμάζουν τους μαθητές για αποχώρηση και
  • Τους καλούν να κατέβουν τις σκάλες ένας ένας με τα χέρια δίπλα στο σώμα τους.

 

  1. Οι εκπαιδευτικοί αποχωρώντας τελευταίοι παίρνουν μαζί τον διαφανή φάκελο με το αντίγραφο του σχεδίου δράσης, την κάτοψη του κτηρίου, τον πίνακα σημείων ύπαρξης πυροσβεστήρων, το στυλό και τη σφυρίχτρα.

 

  1. Η Διευθύντρια παίρνει μαζί της το τοποθετημένο σακίδιο  με τα είδη πρώτων βοηθειών,  το ασύρματο  και κινητό της τηλέφωνο, τον τηλεβόα και αναλαμβάνει τον συντονισμό της εκκένωσης του κτηρίου.

 

  1. Η πρώτη τάξη στη σειρά εκκένωσης κάθε πτέρυγας αποχωρεί. Τελευταίος ακολουθεί ο διδάσκων εκπαιδευτικός. Αυτός δίνει εντολή στην τάξη με αριθμό 2 στη σειρά εκκένωσης, κ.ο.κ. Οι διδάσκοντες παρακολουθούν τη διαδικασία εκκένωσης από την πόρτα της αίθουσας στην οποία βρίσκονται κι ακολουθούν τους μαθητές του τμήματός τους. Ο τελευταίος εκπαιδευτικός σε κάθε πτέρυγα ελέγχει το χώρο και εξέρχεται κι αυτός. Την όλη διαδικασία συντονίζει η Δ/ντρια ή η Υποδ/ντρια.

 

  1. Οι διδάσκοντες οδηγούν τα τμήματά τους στο γήπεδο μπάσκετ, όπου περιμένουν εντολές από τον συντονιστή. Τα σχολικά τμήματα συγκεντρώνονται στον χώρο του γηπέδου ως εξής:

Η Α’ , Β΄ Γ΄ τάξη  στην  πλευρά του γηπέδου, προς την οδό Αγίων Θεοδώρων, εν συνεχεία η τάξη Δ΄, στη συνέχεια τα τμήματα Ε1’, Ε2’ και τέλος η τάξη ΣΤ’ στην πλευρά του γηπέδου, προς την οδό Κατσαντώνη.

 

  1. Στην περίπτωση που κατά την ώρα της απομάκρυνσης των μαθητών από το σχολικό κτήριο λάβει χώρα δεύτερη σεισμική δόνηση, όλοι, μαθητές κ εκπαιδευτικοί, παραμένουν ακίνητοι στις θέσεις τους, σκύβουν όσο πιο κοντά γίνεται στο δάπεδο και  καλύπτουν το κεφάλι τους με τα χέρια τους έως ότου λήξει. Μετά τη λήξη της συνεχίζουν την εκκένωση του κτηρίου.

 

Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η χρήση του ανελκυστήρα.

 

β. Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα του διαλείμματος.

 

  1. Μετά τη λήξη της σεισμικής δραστηριότητας όλοι οι μαθητές παραμένουν στον χώρο συγκέντρωσης, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Β (ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ) με την ευθύνη των εφημερευόντων.
  2. Μόλις ακουστεί το σήμα εκκένωσης του κτηρίου, οι εκπαιδευτικοί  περιέρχονται τους διαδρόμους και τις τουαλέτες, καλούν τους μαθητές να βγουν στην αυλή  και τους οδηγούν στο χώρο συγκέντρωσης, όπου βρίσκονται και οι υπόλοιποι μαθητές.
  3. Οι διδάσκοντες της επόμενης ώρας σε κάθε τμήμα συγκεντρώνουν τους μαθητές του τμήματος στο οποίο θα δίδασκαν υπό κανονικές συνθήκες και καταμετρούν τους μαθητές. Στη συνέχεια αναφέρονται στο συντονιστή για τυχόν απόντες.

 

γ. Αν ο σεισμός γίνει κατά την ώρα διαλείμματος βροχερής ημέρας, κατά την οποία οι μαθητές  παραμένουν στο κτήριο.

  1. Στην περίπτωση που οι μαθητές βρίσκονται στους διαδρόμους του ισογείου:
  • Μετά τη λήξη της σεισμικής δραστηριότητας όλοι οι μαθητές παραμένουν σε ασφαλή σημεία, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Β (ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ) με την ευθύνη των εφημερευόντων.
  • Μόλις ακουστεί το σήμα εκκένωσης του κτηρίου, όλοι οι εκπαιδευτικοί περιέρχονται τους διαδρόμους, καλούν τους μαθητές να βγουν στην αυλή  και τους οδηγούν στο χώρο συγκέντρωσης, όπου βρίσκονται και οι υπόλοιποι μαθητές. Μόλις αδειάσουν οι διάδρομοι, οι έκτακτοι εφημερεύοντες περιέρχονται τις τουαλέτες, για να εξασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει μαθητής σε αυτές και κατεβαίνουν και αυτοί προς το σημείο συγκέντρωσης.
  • Οι διδάσκοντες συγκεντρώνουν τα τμήματα στα οποία θα δίδασκαν την επόμενη διδακτική ώρα υπό κανονικές συνθήκες και καταμετρούν τους μαθητές. Στη συνέχεια αναφέρονται στον συντονιστή.

 

Γ2. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

Στην περίπτωση που δοθεί εντολή διακοπής των μαθημάτων και παράδοσης των μαθητών στους γονείς τους από τους αρμοδίους, οι μαθητές αποχωρούν ως εξής:

  • Οι τάξεις της Στ’, τα τμήματα Ε2’ και Ε1’ και οι τάξεις της Δ΄,Γ’, Β’, Α’ αποχωρούν από την κεντρική πόρτα της λεωφόρου Θηβών.

Την αποχώρηση συντονίζουν τέσσερις εκπαιδευτικοί με εντολή της Διευθύντριας ή της Υποδιευθύντριας, οι οποίοι δεν έχουν υπό την ευθύνη τους σχολικά τμήματα και εφαρμόζουν τα εξής:

1 . Οι δύο ξεκλειδώνουν την κεντρική πόρτα της λεωφόρου Θηβών.

  1. . Οι δύο μεταβαίνουν στη λεωφόρο Θηβών κι απαγορεύουν την άνοδο και την κάθοδο των οχημάτων.

 

Γ3.  ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ – ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΔΟΝΗΣΗ

 

(Εφαρμόζεται με εντολή και ευθύνη των εκπαιδευτικών της κάθε τάξης σε περίπτωση σεισμού που προκάλεσε μεγάλες υλικές ζημιές, καταρρεύσεις δομικών στοιχείων, τραυματισμούς ή παγιδεύσεις ατόμων)

  1. Τον συντονισμό των ενεργειών του σχεδίου αυτού έχουν η Δ/ντρια ή η Υποδ/ντρια ή ο α΄ εκπαιδευτικός που θα βρεθεί σε ασφαλές σημείο εκτός του κτηρίου, μέχρι να παρουσιαστούν και να αναλάβουν δράση τα αρμόδια κρατικά όργανα.

 

  1. Ο κάθε εκπαιδευτικός, εφόσον είναι σε θέση, αναλαμβάνει να απομακρύνει το τμήμα του από το κτήριο με τον ασφαλέστερο και ταχύτερο τρόπο και να το οδηγήσει στο σημείο συγκέντρωσης στο προαύλιο, χωρίς να περιμένει ειδική εντολή για το σκοπό αυτό.

Εάν διαπιστώσει βαρείς τραυματισμούς ή παγιδεύσεις ενημερώνει τον εκπαιδευτικό του διπλανού τμήματος, ο οποίος αναλαμβάνει την ευθύνη να οδηγήσει και το τμήμα αυτό στο σημείο συγκέντρωσης.

 

Ο διδάσκων του τμήματος παραμένει κοντά στα θύματα καλώντας για βοήθεια. Κατά την απομάκρυνση της τάξης καταβάλλεται προσπάθεια να ακολουθηθεί η προσδιορισμένη διαδικασία και πορεία που περιγράφεται στο σχέδιο δράσης 1, εκτός και αν αυτό είναι αδύνατο εξαιτίας των εκτεταμένων ζημιών.

 

  1. Οι ομάδες πυρασφάλειας και πρώτων βοηθειών, με ό,τι εξοπλισμό μπόρεσαν να πάρουν μαζί κατά την αποχώρηση από το κτήριο, αναλαμβάνουν δράση αμέσως, με εντολή και ευθύνη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών χωρίς να περιμένουν εντολή από το συντονιστή. Όταν όμως εμφανιστεί ο συντονιστής  τα αρμόδια όργανα, τίθενται στη διάθεσή του.

 

  1. Ο αρχαιότερος εκπαιδευτικός που θα βρεθεί στο σημείο συνάντησης:
  • Κρατά τους μαθητές στο σημείο αυτό μέχρι να δοθεί εντολή για την επιστροφή στα σπίτια τους από το συντονιστή εφαρμογής του σχεδίου.
  • Φροντίζει για την ενημέρωση των αρμοδίων κρατικών οργάνων και την αποστολή βοήθειας.

 

  1. Η Διευθύντρια ή η Υποδιευθύντρια κλείνει τους διακόπτες νερού και ρεύματος, αν η προσέγγισή τους είναι δυνατή και ασφαλής.

 

  1. Ο συντονιστής του σχεδίου αυτού θέτει όλες τις διαθέσιμες δυνάμεις του σχολείου στην διάθεση του προϊστάμενου και των αρμόδιων οργάνων, όταν αυτός εμφανιστεί και λειτουργεί ως σύνδεσμος για τις επόμενες δραστηριότητες.

 

Επισημαίνεται ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο σχολείο είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στο σημείο συγκέντρωσης μέχρι να ενημερωθούν από τον συντονιστή ότι η κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει λήξει, ή εωσότου παραδοθούν οι μαθητές στους γονείς τους.

 

Δ. ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΔΟΝΗΣΗ – ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

               Όμοιο σχέδιο εφαρμόζεται και στην περίπτωση σεισμικής δόνησης, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Ολοήμερου  προγράμματος με συντονιστή τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του ολοήμερου προγράμματος.

  • Οι μαθητές του Ολοήμερου Προγράμματος αποχωρούν από το σχολείο και παραλαμβάνονται από τους γονείς τους διακόπτοντας το πρόγραμμά τους, αν αυτό κριθεί αναγκαίο από τους αρμόδιους φορείς, από την κεντρική πόρτα της λεωφόρου Θηβών.
  • Ο υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος φέρει μαζί του σε καθημερινή βάση φάκελο που περιέχει κατάσταση με τα τηλέφωνα επικοινωνίας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και κατάσταση με τα τηλέφωνα επικοινωνίας με τις αρμόδιες αρχές, ώστε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. Ενημερώνει δε άμεσα τη Διεύθυνση του Σχολείου.

2. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ  ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

  • Εκκενώνεται κατά προτεραιότητα η αίθουσα και στη συνέχεια η πτέρυγα του σχολείου στην οποία εμφανίζεται πυρκαγιά, ακολουθώντας το παραπάνω σχέδιο εκκένωσης του κτηρίου.
  • Ο πλησιέστερος προς το φαινόμενο υπεύθυνος πυρασφάλειας σπεύδει με τον πυροσβεστήρα προς κατάσβεση.
  • Οι πυροσβεστήρες είναι κατανεμημένοι και τοποθετημένοι σ` όλες τις πτέρυγες του σχολείου σε σημεία γνωστά, τόσο στους υπευθύνους πυρασφάλειας όσο και στους λοιπούς εκπαιδευτικούς, οι οποίοι γνωρίζουν την χρήση τους έπειτα από κατάλληλη εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή τους σε ενδοσχολικό σεμινάριο από αρμοδίους του Πυροσβεστικού Σώματος.

3. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΤΟΝΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

 Σε περίπτωση βροχής, πλημμύρας, καταιγίδας ή τυφώνα:

  • Οι μαθητές παραμένουν εντός του σχολικού κτηρίου με αυξημένη επιτήρηση μακριά από πόρτες και παράθυρα.
  • Αν το φαινόμενο συμβαίνει τις ώρες αποχώρησης από το σχολείο οι μαθητές παραμένουν στο σχολείο ασφαλείς μέχρι να μειωθεί η ένταση του φαινομένου.
  • Οι γονείς ενημερώνονται , έτσι ώστε να δράσουν ανάλογα χωρίς να ανησυχούν.
  • Σε περίπτωση εκτεταμένων ζημιών, η Διεύθυνση του Σχολείου ενημερώνει τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για περαιτέρω ενέργειες και εφαρμόζει το σχέδιο εκκένωσης του κτηρίου και αποχώρησης των μαθητών κατά περίπτωση.

4. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΜΑΘΗΤΗ

 Αμέσως μετά τη διαπίστωση της απουσίας του μαθητή από το σχολικό τμήμα, με ευθύνη της Διευθύντριας ή της Υποδιευθύντριας:

  • Συγκροτείται ομάδα δύο εκπαιδευτικών οι οποίοι αναζητούν τον μαθητή στο γύρω χώρο έξω από το σχολείο και εν συνεχεία κατευθύνονται προς το σπίτι του.
  • Ένας εκπαιδευτικός αναζητεί τον μαθητή εντός του σχολικού κτηρίου.
  • Ενημερώνεται η οικογένεια για το συμβάν τηλεφωνικά.
  • Καλείται η Άμεσος Δράση.
  • Ενημερώνεται η Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας.

5. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΣΒΟΛΗΣ  ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ

 Αμέσως μετά τη διαπίστωση της εισβολής αγνώστου ατόμου στο σχολείο:

  • Η Διευθύντρια ή η Υποδιευθύντριας μεριμνά για την άμεση απομάκρυνση των μαθητών σε ασφαλές σημείο του σχολικού χώρου.
  • Η Διευθύντρια ή η Υποδιευθύντρια συγκροτεί ομάδα με τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο γραφείο διδασκόντων και συνδιαλέγεται με τον εισβολέα, προκειμένου να αποχωρήσει από το σχολείο.
  • Στην περίπτωση που δε συνεργάζεται και παραμένει στον σχολικό χώρο παρόλες τις συστάσεις των εκπαιδευτικών καλείται η Άμεσος Δράση.
  • Ενημερώνεται η Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄Αθήνας.